Source engine

Web je delší dobu neaktivní – je „zakonzervován“ jako archiv, přece jen jsme na něm odvedli pořádný kus práce.

CS:Source - Italy
CS:Source - Italy

Protože tu začnou přibývat články zabývající se CS:S tak na úvod bych chtěl ukázat, co to vlastně znamená SOURCE pro hráče. V tomto článku najdete nějaké to obecné info i konkrétní postřehy.

Source je engine který pohání všechny hry založené na hře Half-Life 2. Veškerá fyzika, grafika zvuky, veškeré známe ragdoll efekty a particly, prostě všechno co ve hře vídíme nebo slyšíme tak můžeme pozorovat jen díky tomuhle převratnému enginu. Jistě si vzpomenete na Half-Life s jeho zastaralým enginem už v jeho době. Byla to vlastně jen předělávka enginu který poháněl hru Quake. Source je naprosto špičkový engine dnešní doby. A ne jen díky své užasné grafice jako třeba dokonalá mimika či fyzice... Take její HW náročnost je na to jak vypadá velmi nízká. Vemte si třeba DOOM III - grafika sice docela pěkná ale rozchodit to i na podřadné detaily byl problém.

Source je rájem módů!

Díky sve zdánlivé jednoduchosti a výkoným editorem si na své nepřijdou jen vývojáři módu ve firme Valve, ale i začínající lidé. Od jednoduchých map až po módy co nemaj s bojováním vůbec co společného například závody aut!

To umožňuje také zjednodušená verze Sourcu. Ovšem pokuď si myslíte že je sice hezké že je Source tak nenáročný ale přesto nedosahuje kvalit enginu který pohání například DOOM III tak se pletete! Source engine dokáže skvěle použít HDR efekty a tak krásně předběhnout DOOM III, ale o tom až v další kapitole...

Source engine natvrdo aneb HDR efekty

Ovšem Source umí zvládnout mnohem více než jen to co zvládl v HL2, CS:S a podobných hrách... Nastupuje vláda takzvaných HDR efektů. HDR - High Dynamic Range je vrchol čeho může "světelná" grafika dnešní doby dosáhnout. Vlastně to drasticky zlepší chování se světla ve hře až - dalo by se říct - na úroveň reálného světa.

Lost Coast
Lost Coast

HDR bylo použito v DoD:S, opět v jednoduší formě, ale přece. Ovšem to hodně zlepšilo "plastičnost" textur a také přidalo opravdu grandiozní prvek světla a to zdánlivě neduležitý... A to je přeexpování. Přeexpování jistě znáte z foťáku kde když už se dostanete po celodení tůře na vrchol hory a chcete si na poslední kousek filmu ve svém foťáku vyfotit výhled z vrcholku - vyje slunce a z fotky máte světelnou čmouhu. Přesně tohle bylo také použito v projektu firmy Valve pojmenovaném Lost Coast.

Lost Coast je velmi očekávný "mód" pro HL2. Jedná se o malou kapitolu původně situovanou v kapitole HighWay která by měla být vrcholovou ukázkou toho co dokáže Source engine za pomocí HDR efektů. Nároky by se sice měli drasticky zvýšit ovšem za ten pohled to opravdu stojí. Nádherná ukázka hry světel, skutečné odrazy světla od zrníček prachu, přenádherná plastika textur odrážející světlo a nejen hra světel... kvalita textur je drasticky zlepšena, modely postav obsahují až 3 násobek poligonů.

zkopírováno z: wiki.half-life2.cz

muj kamos ma taky CS:S a rika

muj kamos ma taky CS:S a rika ze je lepsi nez CS 1.6
neni teda lepsi stahnout si CS:S???

Život by byl mnohem jednodušší, kdybychom k němu měli zdrojový kód.

Záleží, jak co komu sedne.

Záleží, jak co komu sedne. CS:S je podle mě malinko lehčí (zbraně tak nekopou) a jsou tam ubrany některý taktický prvky, ktery jsou v CS1.6 (průstřely zdí, zranění granátem i přes zeď).

CS je podle mě víc "pro" a CS:S je na odreagování

>>>PIŠTE DOTAZY INTELIGENTNĚ<<<
*víc informací = větší šance na pomoc*

Otazka

Hele lidi mam stahly css origo verzi ale mam vsechny boty stejny proc???
to musim myt naky patche nebo proc ja newim???
zatim si troufnu jen z botama xD piste na skype:afroman915
email:xxxzeroxxx@seznam.cz
doporucuji na skype sem tam porad!!

Přihlášení

 

Partneři

CZ/SK NonSteam servery
www.ceskemody.cz
The Gray Theme © 2008 Jiří Alke