Historie Counter Strike - 2.část - od CS 1.0 k CS 1.5

Web je delší dobu neaktivní – je „zakonzervován“ jako archiv, přece jen jsme na něm odvedli pořádný kus práce.

V minulé části pokecu o historii modifikace Counter-Strike jsme se probrali všemi betaverzemi a teď se zaměříme už na "ostrou" verzi CS-ka. Opustíme tedy období "plenek" a mrkneme se na vývoj od verze 1.0 po verzi 1.5.

08.11.2000 - CS 1.0

Tato verze je víceméně zajímavá akorát tím že pánové tvůrci se rozhodli opustit beta číslovaní a vypustit CS-ko jako plnohodnotný produkt s číslem 1.0. Máme zde tři nové zbraně: H&K UMP .45, FN Five-Seven a SIG SG-550. Předělávky se dočkaly i modely hráčů.

10.03.2001 - CS 1.1

Tato verze přináší poněkud více změn. Přidáno pár nových map - cs_thunder, de_rotterdam a pro hráče nesmrtelné de_inferno a de_dust2. Pár drobných úprav potkalo mapy de_dust, de_cbble, de_aztec, cs_siege, de_vegas a cs_italy. Další podstatnou změnou jsou úpravy snajprovky AWM - v módu bez zoomu již není zobrazen zaměřovací křížek (mimochodem odebráno u všech snajprovek) a taktéž je snížena účinost při střelbě na "méně důležité orgány", takže vás např. nezabije zásah do nohy a milostivě vám zůstane celých 15 HP :D. U modelů CT se objevuje u opasku Defusal Kit (pokud ho vlastní), u T se modelu hráče zobrazí na zádech bomba (samozřejmě pokud ji právě nese). Celkově se zlepšila grafika modelů - mají jemnější textury. Modelům byla přidána animace plavání (to že každý model leze po žebříku jako pako nikoho nezajímá dodnes dokonce ani u CS:S). Poprvé je přidán spectator mode - allow_spectators 1/0.

06.04.2001 - CS 1.1a

Jediná úprava - odstranění bugu nekorektních hitboxů (nezranitelnosti) při držení zbraně a zakleknutí (z readme doslova "Partial fix for incorrect hitboxes fixed when holding specific weapons"). Mohlo to být celkem zajímavé.

??.??.2001 - CS 1.2

Skoro všude uváděná verze která se týkala pouze reailové verze hry (verze která se dala zakoupit samostatně na CD platni - obsahovala pořebné HL soubory a aktivační CD key)... v readme označena jako CS 1.0.0.2

19.09.2001 - CS 1.3

Odstraněna možnot Bunny hoppingu (byla to možnost "rozskákat" postavu do pohybu mnohem rychlejšího než běh). Do hry byla přidána hlasová komunikace (možnost mluvit na spoluhráče bez použití externího programu). Poprvé máme možnost využítí multispectator modu - známé HLTV (funguje jako dedikovaný HLTV server připojený na jeden slot serveru herního a tak může habakuk lidí sledovat nějaký zápas a přitom na herním serveru zatěžovat pouze jeden slot).

Upraveny systém hitboxů (oblastí postavy kam můžete protivníka zasáhnout). Z dalších prkotin snad jen to že od této verze si můžete cokoliv nabindovat na klávesu Caps Lock (předtím vám akorát tak rozsvítíl diodu).

24.04.2002 - CS 1.4

Tato verze nám přináší dvě nové mapy - cs_havana a de_chateau a updatovanou verzi mapy de_train. Všechny hráče už více než dost sr*** cheateři takže jedna čtyřka přináší anticheatovou ochranu integrovanou přímo do CS-ka.

Úprav také doznává pokládání a zneškodňování bomby - musíte stát v klidu na jednom místě a nesmíte vystřelit jinak se proces pokládání/defusování bomby přeruší a musíte začít znovu (do této verze šlo bombu "položit" např. ve výskoku). Také byla u všech pistolí upravena (ne)přesnost střelby ve výskoku. Z dalších drobných změn: V.I.P. nemůže zahodit zbraň, zvýraznění spoluhráče používajícího hlasovou komunikaci na radaru (jeho tečka na radaru zabliká), "mrtvolky" zůstávají zobrazeny do konce kola, přidány drobné úpravy HLTV.

12.06.2002 - CS 1.5

Jedna pětka nám přináší jednu novou mapu de_piranesi a zdokonalení anticheatovacího programu. Ostatní změny se týkají specifických jednorázovek (odstranění bugů), opravuje například "zamknutí" serveru při položení bomby (v této době se nemohl připojit na server nový hráč) atd.

Tímto jsme zřejmě vyčerpali CS-kovou historii od v1.0 po v1.5. Někdy příště (pokud se k tomu dokopu) se mrkneme na CS 1.6, CS: Condition Zero a CS:Source.

Přihlášení

 

Partneři

CZ/SK NonSteam servery
www.ceskemody.cz
The Gray Theme © 2008 Jiří Alke