Začínáme s VHE (Valve Hammer Editor) - 1.část

Web je delší dobu neaktivní – je „zakonzervován“ jako archiv, přece jen jsme na něm odvedli pořádný kus práce.

Dnes is nejprve vysvětlíme funkce které se nachází v postraních panelech vlevo, vpravo a nahoře. My se v první části tohoto tutoriálu budeme věnovat panelu nahoře.

vhe_lista.png
  1. Toggle grid: pro nás lehce řečeno mřížky slouží k vypínání a zapínání mřížek v 2D náhledech (x,y . x,z. y,z) myslím si že je pohodlnější mřížky mít zapnuté, protože se díky nim lépe orientuje.
  2. 3D Toggle grid: pokud tuhle pomůcku zapneme budou se nám zobrazovat mřížky ve 3D náhledu. Tady je možná lepší mít tuto pomůcku vypnutou, protože se potom ve 3D náhledu špatně orientuje.
  3. Smaller grid: Pokud využíváte první funkci pomůcky (mřížky) tak se vám tohle hodí pro zmenšování mřížky ve 2D náhledu.
  4. Large grid: Slouží k naprostému opaku než Smaller grid.
  5. Load window state: Tato pomůcka slouží k načtení nastavení oken, které si můžete uložit pomocí následující pomůcky.
  6. Save window state: To je asi jasné k čemu tohle bude sloužit ( slouží k uložení nastavení oken).
  7. Crave: neboli vyříznutí slouží k vyřezávání do objektu objektem který máte zvolený( o téhle pomůcce později).
  8. Group selected object: Sloučí vám dohromady objekty které máte označené.
  9. Ungroup selected object: Toto tlačítko vám právě naopak rozdělí zvolené objekty od sebe.
  10. Toggle group ignore: Když aktivujete tuhle pomůcku všechny objekty které byli pospojovány jako celek, se budou chovat jako samostatné objekty. Pokud tlačítko vypneme Objekty budou znovu sloučené. Jednoduše řečeno Tohle tlačítko umožňuje ignoraci spojených objektů.
  11. Hide selcted object: Udělá označený objekt neviditelný ( pouze v editoru pro lepší orientaci ne ve hře!!!).
  12. Hide unselcted object: objekt který je označený zůstane jako jediný viditelný.
  13. Show all visgroups: Zobrazí vše.
  14. Cut: Myslím že všichni vědí o co se jedná pro laiky vyjmutí objektu ( Ctrl+x).
  15. Copy: Kopírování objektu (Ctrl+c).
  16. Paste: Vložit kopírovaný nebo vyjmutý objekt.
  17. Toggle cordon state: bohužel jsem ještě nepřišel na to k čemu je tohle dobré.
  18. Edit cordon bounds: ------
  19. Toggle select: Když si v 2D prostoru chcete něco označit ve větším množství, tak pomocí této pomůcky. Tohle je manuální označovač takže nejdřív si můžete nastavit jak velkou část mapy chcete označit a pak když už máte nastavené rozměry označení odentrujete.
  20. Toggle auto-selection: Stejná pomůcka jako Toggle select akorát že zde se označování provádí automaticky.
  21. Texture lock: Myslím si že je dobré mít toto tlačítko zapnuté, protože nám nechává textury stabilní tj. když posuneme s objekte textury se posunou také. Pokud toto tlačítko vypneme textury se budou řadit podle osy což není zrovna ideální.
  22. Texture aligment: vyrovnává textury. Ve VHE nemá tahle pomůcka moc velké uplatnění.
  23. Run Map!: tak to nejlepší na konec. Bez tohohle bychom se neobešli protože pomocí tohoto tlačítka spouštíme extrahování z VHE do CS. Teď trochu podrobněji o Run Map:
vhe_runmap.png

Tohle je nejpřijatelnější nastavení Run Map. Jen k Run RAD tahle funkce je kvůli světlu a stínům. Pokud nechcete světlo a ni stíny v mapě zatrhněte No. Pokud však chcete mít mapu reálnější zaškrtněte Normal nebo Extra. Zde je ale zbytečné požívat Extra protože pak trvá déle ukládání mapy a rozdíl mezi Normal a Extra není skoro vůbec viditelný.

To je asi vše k hornímu panelu. Tak hodně štěstí a doufám že jsem vás zase trošku více sblížil s obsahem VHE.

Přihlášení

 

Partneři


www.ceskemody.cz
© 2005 - 2011 SOSgames.cz Team. Veškeré články jsou NAŠE výtvory, nekopírujte je bez souhlasu autorů.
Odkazy: SOSgames.cz, strechy-kopecny.cz, alcado.cz
The Gray Theme © 2008 Jiří Alke