Counter Strike 1.6 a FPS - fakta a fámy

Web je delší dobu neaktivní – je „zakonzervován“ jako archiv, přece jen jsme na něm odvedli pořádný kus práce.

V CS komunitě je FPS asi nejvíce diskutovaným tématem. Spousta lidí má spoustu otázek a díky různým rozumbradům se časem začaly rozšiřovat i různé bláboly a bohapusté lži. Já osobně se snažím vytlačit FPS na možné i nemožné maximum, které je můj počítač schopen vyprodukovat... Pokusím se tedy alespoň trošku vnést světlo do tohoto tématu. Předem upozorňuji, že většina návodů, které zde budu rozebírat není z mojí hlavy, ale neuvedu zdroj, protože nikdo neví, kdo to vymyslel a jak se to objevilo. Také upozorňuji, že závěry jsou mé osobní postřehy a jde spíš o doporučení či rady, něž o návody.

Já osobně jsem všechny návody, které zde uvedu četl a vyzkoušel, protože s mou "Nabouchanou mašinou" z CS dostanu maximálne 65FPS, a to jen tehdy, pokud se dívám z bezprostřední blízkosti do zdi. Lidskému oku stačí sice 30FPS, ale to jen odstraní "blikající efekt" a pořád nemůžeme mluvit o plynulém hraní.

První návod, který si vezmu na paškál se týká ovladačů grafických karet

podívejte se do složky gldrv

V tomto adresari se nachazeji 2 soubory. 3dfxgl.dll a drvmap.txt. Tady je kamen urazu celeho CS. Jak tento problem vyresit. Nejdriv si ujasnime jake ovladace graficke karty mate nainstalovane v PC. Potom je treba jit do adresare WindowsSystem32 (Windows/System) a odtud zkopirovat (ne vyjmout ) nasledujici soubor.

pro uzivatele použivající Nvidia Detonator zkopirovat soubor : nvoglnt.dll
pro uživatele použivající ATI ovladace zkopirovat soubor : atioglxx.dll
pro uživatele nevyužívající ani jednu z variant soubor : opengl32.dll

Tento soubor potom zkopirovat do do adresare :
gldrv k tem dvou drive zminovanym souborum.

Tedka je třeba editovat soubor drvmap.txt a opravit v něm řadek gldrv/3dfxgl.dll 3dfx mini driver podle druhu vaseho ovladče na:

gldrv/nvoglnt.dll OpenGl Driver
gldrv/atioglxx.dll OpenGl Driver
gldrv/opengl32.dll OpenGl Driver

Verdikt: Po přesunutí .dll souborů a spuštění CSka se nic moc nezměnilo... jestli mi to přidalo pár FPS, tak jsem si skutečně nevšiml.

Další souvisí s nastavováním configu, které trochu ovlivňuje zobrazení

gl_affinemodels "0"
gl_keeptjunctions "0"
gl_lightholes "0"
gl_max_size "128"
gl_picmip "1"
gl_round_down "10"
gl_playermip "3"
fps_max "100"
cl_bob "0"
cl_bobcycle "0"
cl_corpsestay "10"
cl_himodels "0"
cl_weather "0"

Verdikt: Tento návod vám sice přidá pár hezkých FPS navíc, ale za jakou cenu? Všechny textury jsou "rozmazané" a nejsou vidět detaily... já osobně jsem to hned dal do pořádku.

Další návod je zase o grafických kartách Nvidia

Další problém mohou způsobit grafické karty Nvidia, které, pokud máte Vertikální Synchronizaci zapnutou, vás nepustí za 60FPS (některé zdroje uvádějí 50). V tomto případě si stáhněte nejnovější ovladače a Vsync vypněte.

Verdikt: Tento návod nebo spíš řešení je 100% funkční, Vsync skutečně limituje FPS.

High-FPS modely

High-FPS modely (jak postav tak zbraní) zvyšují FPS a to hodně.

Verdikt: High-FPS modely skutečně zvyšují hodnotu FPS, ale zase na úkor kvality... Modely postav se rozdělují na "BLOCKHEAD" a "BALLHEAD". BLOCKHEAD jsou skutečne hodně zjednodušené a bez detailů. Navíc nejsou povolené. BALLHEAD už o poznání víc připomínají původní modely a ještě k tomu jsou povolené na všech ligách a turnajích.

A konečně nefalšovaná fáma

ON: fps mam porad cca 130 akorat vbe smougu 15 - 17 :D
JA: 130 mit nemuzes :-
ON: de i 170 chceš screen ?
JA: to ti jen pise, kolik bys mohl mit, ale engine HL1 nehází víc než 100
ON: k**va chceš screen ?
ON: :D mi neveris bo co :D
JA: :-D ja vim, že to tam máš napsaný, ale přes 100 to nejde

Verdikt: Tahle fáma je skutečně blábol... HL1 engine skutečně neumí vytvořit víc jak 100FPS, pouze SOURCE engine umí 300FPS. To, co vidí hráči v grafu je pouze hodnota, kterou by mohli dosáhnout nebýt té bájné hranice 100FPS.

Pokud máte nízké FPS, tak i po použití všech návodů z internetu, tak zkuste vypnout všechny nepotřebné programy. Také se zamyslete, jestli není chyba ve vašem "Železe". Pokud máte novou grafickou kartu, ale starý počítač, je to na nic (to platí i naopak).

Jestli ještě někdo zná nějaký ten návod, tak napište do komentářů. Pokud máte otázky, tak mě zkuste chytit na ICQ nebo si písněte k nám na fórum.

Přihlášení

 

Partneři


www.ceskemody.cz
© 2005 - 2011 SOSgames.cz Team. Veškeré články jsou NAŠE výtvory, nekopírujte je bez souhlasu autorů.
Odkazy: SOSgames.cz, strechy-kopecny.cz, alcado.cz
The Gray Theme © 2008 Jiří Alke