Web je delší dobu neaktivní – je „zakonzervován“ jako archiv, přece jen jsme na něm odvedli pořádný kus práce.
V CS komunitě je FPS asi nejvíce diskutovaným tématem. Spousta lidí má spoustu otázek a díky různým rozumbradům se časem začaly rozšiřovat i různé bláboly a bohapusté lži. Já osobně se snažím vytlačit FPS na možné i nemožné maximum, které je můj počítač schopen vyprodukovat... Pokusím se tedy alespoň trošku vnést světlo do tohoto tématu. Předem upozorňuji, že většina návodů, které zde budu rozebírat není z mojí hlavy, ale neuvedu zdroj, protože nikdo neví, kdo to vymyslel a jak se to objevilo. Také upozorňuji, že závěry jsou mé osobní postřehy a jde spíš o doporučení či rady, něž o návody.
Já osobně jsem všechny návody, které zde uvedu četl a vyzkoušel, protože s mou "Nabouchanou mašinou" z CS dostanu maximálne 65FPS, a to jen tehdy, pokud se dívám z bezprostřední blízkosti do zdi. Lidskému oku stačí sice 30FPS, ale to jen odstraní "blikající efekt" a pořád nemůžeme mluvit o plynulém hraní.
podívejte se do složky gldrv
V tomto adresari se nachazeji 2 soubory. 3dfxgl.dll a drvmap.txt. Tady je kamen urazu celeho CS. Jak tento problem vyresit. Nejdriv si ujasnime jake ovladace graficke karty mate nainstalovane v PC. Potom je treba jit do adresare WindowsSystem32 (Windows/System) a odtud zkopirovat (ne vyjmout ) nasledujici soubor.
pro uzivatele použivající Nvidia Detonator zkopirovat soubor : nvoglnt.dll
pro uživatele použivající ATI ovladace zkopirovat soubor : atioglxx.dll
pro uživatele nevyužívající ani jednu z variant soubor : opengl32.dll
Tento soubor potom zkopirovat do do adresare :
gldrv k tem dvou drive zminovanym souborum.
Tedka je třeba editovat soubor drvmap.txt a opravit v něm řadek gldrv/3dfxgl.dll 3dfx mini driver podle druhu vaseho ovladče na:
gldrv/nvoglnt.dll OpenGl Driver
gldrv/atioglxx.dll OpenGl Driver
gldrv/opengl32.dll OpenGl Driver
Verdikt: Po přesunutí .dll souborů a spuštění CSka se nic moc nezměnilo... jestli mi to přidalo pár FPS, tak jsem si skutečně nevšiml.
gl_affinemodels "0"
gl_keeptjunctions "0"
gl_lightholes "0"
gl_max_size "128"
gl_picmip "1"
gl_round_down "10"
gl_playermip "3"
fps_max "100"
cl_bob "0"
cl_bobcycle "0"
cl_corpsestay "10"
cl_himodels "0"
cl_weather "0"
Verdikt: Tento návod vám sice přidá pár hezkých FPS navíc, ale za jakou cenu? Všechny textury jsou "rozmazané" a nejsou vidět detaily... já osobně jsem to hned dal do pořádku.
Další problém mohou způsobit grafické karty Nvidia, které, pokud máte Vertikální Synchronizaci zapnutou, vás nepustí za 60FPS (některé zdroje uvádějí 50). V tomto případě si stáhněte nejnovější ovladače a Vsync vypněte.
Verdikt: Tento návod nebo spíš řešení je 100% funkční, Vsync skutečně limituje FPS.
High-FPS modely (jak postav tak zbraní) zvyšují FPS a to hodně.
Verdikt: High-FPS modely skutečně zvyšují hodnotu FPS, ale zase na úkor kvality... Modely postav se rozdělují na "BLOCKHEAD" a "BALLHEAD". BLOCKHEAD jsou skutečne hodně zjednodušené a bez detailů. Navíc nejsou povolené. BALLHEAD už o poznání víc připomínají původní modely a ještě k tomu jsou povolené na všech ligách a turnajích.
ON: fps mam porad cca 130 akorat vbe smougu 15 - 17 :D
JA: 130 mit nemuzes :-
ON: de i 170 chceš screen ?
JA: to ti jen pise, kolik bys mohl mit, ale engine HL1 nehází víc než 100
ON: k**va chceš screen ?
ON: :D mi neveris bo co :D
JA: :-D ja vim, že to tam máš napsaný, ale přes 100 to nejde
Verdikt: Tahle fáma je skutečně blábol... HL1 engine skutečně neumí vytvořit víc jak 100FPS, pouze SOURCE engine umí 300FPS. To, co vidí hráči v grafu je pouze hodnota, kterou by mohli dosáhnout nebýt té bájné hranice 100FPS.
Pokud máte nízké FPS, tak i po použití všech návodů z internetu, tak zkuste vypnout všechny nepotřebné programy. Také se zamyslete, jestli není chyba ve vašem "Železe". Pokud máte novou grafickou kartu, ale starý počítač, je to na nic (to platí i naopak).
Jestli ještě někdo zná nějaký ten návod, tak napište do komentářů. Pokud máte otázky, tak mě zkuste chytit na ICQ nebo si písněte k nám na fórum.